سیف الله جعفری/شاعر

سیف الله جعفری/شاعر

سیف الله جعفری متولد  ١٣٢٥

 

جاده ها را سنگ مرمر میکنم

هر چه می دارم به ساغر میکنم

تا که همراهی کند هربرگ وباد

شانه بر زلف صنوبر میکنم

گر بیایی ای ابر مرد جهان

اشک شوق از دیدگان سر میکنم

بوسه ای خواهم زنم برشعله اش

لاله در دامان اختر میکنم

گر بیایی مثل بادجُسته برگ

پایکوبی ها مکرر میکنم

 

 

بوسه ای از خال هندوی لبش برچیدنی ست

لحظه ای از خال رویش از برایم دیدنی ست

عشق او ما را کشیده تا به سر حد جنون

اسم اعظم را نمی دانی از او پرسیدنی ست

آتش هجران او سر  رابه سامان میکشد

می از آن پیمانه ی لعل لبش نوشیدنی ست

تا چنین گردید من هم بوسه ای برداشتم

از کراماتش که با چشمان دلها دیدنی ست

 

 

عاقبت در راه  تو دیوانه می گردم بیا

دست بر دامان تو مستانه می گردم بیا

میگریزم از جهان و می خرم عقبای خویش

با همه آشفتگی پروانه می گردم بیا

می شوم می نوش و اندر جمع مستان میشوم

عاقبت دردی کش میخانه می گردم بیا

عاقبت پروانه ی شمع فروزان میشوم

گر به دست ناکسان بی خانه می گردم بیا

گر هزازران خار وخس در راه و تیغم می زند

من هوادار تو و گلخانه می گردم بیا

می کشم منت به فرزندان ختم انبیا

من در این جام بلا جانانه میگردم بیا

جعفری این حال مستی را کجا پیدا نمود؟

تا که با او میروم دیوانه میگردم بیا


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مفاخر،مشاهیر ،هنرمندان و فرهیختگان شهرستان مبارکه
به کوشش: فرامرزمیرشکار مبارکه

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات