علیرضا موسوی/بازیکن تیم ملی هندبال ایران

علیرضا موسوی/بازیکن تیم ملی هندبال ایران

متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۹ شهرستان مبارکه

٣سال قهرمانی در لیگ برتر ایران باتیم سپاهان درسالهای ٨٩-٩٠-٩١

مقام سوم لیگ ٩٢ باتیم سپاهان

مقام سوم نوجوانان اسیا درکشور عمان درسال ٨٨ و راهیابی به جام جهانی نوجوانان در کشور تونس ومقام ١٠جهان دربین ٣٠تیم شرکت کننده درسال ٨٩

مقام سوم جوانان اسیا درتهران درسال ٩٠ وراهیابی به جام جهانی جوانان در کشور یونان ومقام ١١جهان ازبین ٣٢ تیم شرکت کننده

مقام دوم انتخابی المپیک باتیم ملی بزرگسالان درسال ٩٠ درکشور کره

مقام سوم ملتهای اسیا درکشور بحرین وراهیابی به جام جهانی هندبال درقطر درسال ٢٠١۵ باتیم ملی بزرگسالان

وسابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران از سال ٨٨ تا به حال

مربیان:آقایان سلیمانی نصوحی درخشان اکبریان و.. 

لطفاً یک بیوگرافی کوتاه از خود و عناوین مهم کشوری و جهانی که برای شهرستان مبارکه کسب نموده اید بگوید

سید علیرضا موسوی متولد ١٣٧٠/٢/٧ شهرستان مبارکه می باشم.

کسب ۵ قهرمانی کشورى با تیم نوجوانان و جوانان سپاهان
٣ سال قهرمانی در لیگ برتر ایران باتیم سپاهان درسالهای ٨٩-٩٠-٩١
مقام سوم لیگ ٩٢ با تیم سپاهان
مقام سوم نوجوانان آسیا در کشور عمان در سال ٨٨ و راهیابی به جام جهانی نوجوانان  در کشور تونس و مقام ١٠جهان در بین ٣٠ تیم شرکت کننده در سال ٨٩
مقام سوم جوانان آسیا درتهران درسال ٩٠ و راهیابی به جام جهانی جوانان در کشور یونان و مقام ١١جهان از بین ٣٢ تیم شرکت کننده
مقام دوم انتخابی المپیک با تیم ملی بزرگسالان در سال ٩٠ در کشور کره
مقام سوم ملتهای آسیا در کشور بحرین و راهیابی به جام جهانی هندبال  در قطر در سال ٢٠١۵
با تیم ملی بزرگسالان و حضور در جام جهانی قطر و جایگاه ١٩ از بین ٣٢ تیم
و سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان ایران از سال٨٧ تا به حال
الان ١۴ سال است که هندبال بازی میکنم  و هندبالم را از شهرستان مبارکه شروع کردم

 

از چه سالی لژیونر شدید و در چه تیم هایی حضور داشته اید

سال ٩١ لژیونر شدم و به مجارستان رفتم که یک فصل درتیم veszprém مجارستان بودم بعد به یک فصل در تیم PLER مجارستان یک فصل هم در تیم Tatabanya مجارستان بودم و با تیم تاتابانیا سوم لیگ مجارستان شدیم و اولین مدال اورپایم را با تاتابانیا گرفتم
الانم در تیم Dinamo Bucharest Romani تیم اول رومانی که یکی از تیمهای معروف اروپایی و پرطرفدار رومانی هست توپ میزنم و الان صدر جدول رومانی هستیم.

 

با توجه به اینکه شما در لیگ ایران و لیگ های معتبر اروپایی حضور داشته اید، مقایسه کوتاهی از فعالیت حرفه در ایران و اروپا بفرمایید

تفاوت های زیادی وجود دارد. با توجه به سطح بالای هندبال اروپا اگر یک نفر از ایران بخواهد در هندبال اروپا حضور داشته باشد باید از لحاظ فنی و بدنی دارای آمادگی ۱۰۰ درصد باشد، همچنین اگر هندبال اروپا را ۱۰ در نظر بگیریم به هندبال ایران نمره ۶ می توان داد. بازیکنان هندبال در اروپا قرارداد حرفه ای دارند و نگرانی از لحاظ وصل مطالبات خود و کمبود امکانات از لحاظ محل زندگی، خودرو و دیگر مسائل وجود ندارد و احترام زیادی برای ورزشکاران قائل می باشند ولی در ایران در رشته های مختلف ورزشی کمبود های فراوانی وجود دارد و معمولاً باشگاه ها به قرارداد های بازیکنان پایبند نمی باشند.

 

با توجه به اینکه شما چند سال است بازیکن ثابت تیم ملی هندبال می باشید، برنامه های اخیر تیم ملی و مسابقات آینده را اعلام کنید

مسابقات جام جهانی سال گذشته برگزار شد که بین ۳۲ تیم جایگاه ۱۹ کسب نمودیم و در ماههای گذشته اردو های کرواسی و تورنمنت تونس شرکت کردیم و در روز های آینده دو اردو در کشور های لهستان و آلمان داریم که برای آمادگی مسابقات انتخابی جام جهانی که بهمن ماه در کشور بحرین برگزار می شود.

 

شما هندبال خود را از شهرستان مبارکه شروع کردید، از فضای کار در شهرستان مبارکه بگویید

من هندبال خود را از مدارس شهرستان مبارکه آغاز نموده و در مسابقات مدارس توسط آقای سلیمانی برای تیم شهرستان مبارکه انتخاب شدم. پس از تیم مدارس، ۲ سال برای تیم شهرستان مبارکه بازی کردم و بعد بعد به نوجوانان سپاهان رفتم. در شهرستان مبارکه مربیانی مثل آقایان سلیمانی و نصوحی حضور دارند که از لحاظ فنی در سطح بالایی می باشند اما با توجه به کمبود های بودجه هیات هندبال کار زیادی از دستشان بر نمی آید. برای ترقیب ورزشکاران در سنین پایین باید حمایت شوند تا انگیزه حضور در رشته های مختلف را داشته باشند اما هنگامیکه هیات های ورزشی بودجه کافی نمی توانند حمایت های لازم را انجام دهند. هنگامیکه من در تیم مبارکه حضور داشتم بودند بازیکنانی که استعداد حضور در تیم ملی را داشتند اما متاسفانه چون حمایت کافی وجود نداشت از رشته هندبال به رشته های دیگر رفتند و در آن رشته ها هم موفق نبودند.

 

 توصیه شما به ورزشکاران شهرستان مبارکه چیست

جوانان ورزشکار مبارکه اگر می خواهند در یک رشته موفق باشند به رشته ای که علاقه دارند بها دهند و آن را ادامه دهند، تغییر رشته ورزشی باعث افت ورزشکار خواهد شد. من از رده مدارس در رشته هندبال کار کردم و حتی از من برای شرکت در رشته بسکتبال هم دعوت شد که اگر قبول می کردم رشدی نمی داشتم و چون تمرکز خود را در بک رشته گزاشتم موفق شدم لذا از ورزشکاران شهرستان مبارکه می خواهم تمرکز خود را به یک رشته معطوف کنند و اگر به رشته خود علاقه داشته باشند قطعاً موفق خواهند شد. همچنین ورزش ما باید از مدارس شروع شود، مثل خود من که از استعدادیابی در مدارس به اینجا رسیدم. در پایان توصیه می کنم به سمت هرگونه مواد مخدر نروید و بخشی از زندگی خود را به ورزش اختصاص دهید.

 

 در پایان اگر سخنی با مردم با مردم و مسئولین شهرستان مبارکه بفرمایید

من از تمامی مردم شهرستان مبارکه که همیشه به من احترام گذاشته اند و دعاگوی من بوده اند و همیشه پیگیر برنامه های من بوده اند کمال تشکر را دارم. من به عنوان ورزشکاری که بیشترین عناوین ورزشی را برای شهرستان مبارکه کسب کرده ام، از سوی مسئولین حمایت قابل توجهی از من صورت نگرفت و در مقایسه با ورزشکاران دیگر شهر های کشور مورد کم لطفی مسئولین قرار گرفتم. همچنین یکی از مسئولین، قبل از تصدی یکی پست های مهم شهرستان، قول های زیادی در زمینه حمایت از هیات مختلف ورزشی و ورزشکاران به ما داد ولی پس از تصدی آن پست حتی جواب تلفن ما را هم نداد. ما در شهرستان مبارکه در رشته هایی مثل فوتبال، هندبال، والیبال، بسکتبال و کشتی می توانیم حداقل ۲-۳ بازیکن ملی پوش داشته باشیم اما وقتی مسئولین حمایت کافی را ندارند نمی توان کار بزرگی صورت داد. در صورت حمایت مسئولین با توجه به پتانسیل بدنی بالای ورزشکاران شهرستان مبارکه می توانیم به منطقه نمونه کشور از لحاظ ورزشی تبدیل گردیم. در پایان هم از پدر و مادر خود تشکر می کنم که همیشه پشتیبان من بوده اند.منبع:سایت شمس


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مفاخر،مشاهیر ،هنرمندان و فرهیختگان شهرستان مبارکه
به کوشش: فرامرزمیرشکار مبارکه

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات